Початок сайту
Біоконкурси
Законодавство
Всеукраїнська біологічна олімпіада
ІV етап:
структура ВБО
олімпіада по роках
Україна в Міжнародній біологічній олімпіаді
Біологічні турніри
турніри по роках
Нейроконкурс
посібник з нервової системи
Екологічна олімпіада
по роках
участь у Міжнародному конкурсі екологічних проектів
ЗНО з біології
Бібліотека

Червона книга України
Наша кнопка:
наша кнопка
як розмістити

Структура та завдання IV етапу ВБО.

Заключний етап ВБО проходить в два тури: теоретичний та практичний. В свою чергу, теоретичний тур також є неоднорідним за типом завдань.

Теоретичний тур.

Завданням цього етапу є перевірка фактичних знань учнів, та вміння оперувати ними для вирішення певних теоретичних проблем.

Тестові завдання.

Тестові завдання на IV етапі ВБО, подібно до міжнародних олімпіад, складаються з трьох частин: тести груп А, Б та В.
Тест А складається з запитань, на які пропонується 4 варіанти відповідей, одна з яких є правильною.
Тест Б складається з запитань, на які пропонуються 5 варіантів відповідей, правильними з яких можуть бути від 1 до 5.
Ці тести спрямовані на репродукцію фактичних знань учня.

Більш складним є тест групи В, запитання якого для правильної відповіді окрім фактичних знань вимагають і вміння ці знання комбінувати, аналізувати та робити висновки. При цьому, саме завдання може бути, приміром, описом експерименту, який учень має проаналізувати та зробити певні висновки, чи завданням у графічній формі, яке вимагає уміння "видобувати" інформацію, наявну у непрямій формі. Взагалі, тести групи В є досить різноманітними і їх не можна звести до якогось шаблону, на відміну від тестів груп А і Б.

Учням 8 і 9 класів пропонуються завдання у відповідності до засвоєної програми шкільного курсу біології. Учням 10-11 класів пропонуються однакові набори тестових завдань, тематика яких охоплює весь курс шкільної біології, адаптований до програми міжнародної олімпіади з біології.

При оцінці тестових завдань групи А за кожну правильну відповідь ставиться 0.5 бала, тоді як за кожну повністю правильну відповідь на тестове завдання групи Б учень може отримати 1 бал. Частково правильні та неправильні відповіді оцінюються в 0 балів. Оцінка тестів групи В визначається складністю конкретного завдання. Система оцінки підбирається таким чином, аби за тести груп А і Б разом максимально можна було набрати стільки ж балів, скільки за тести групи В.

Практичний тур.

Завдання практичного туру є також досить різноплановими за своєю структурою, що, зрозуміло, визначається специфікою різних галузей біології. При цьому, переваги надаються завданням, які учні здатні цілком самостійно виконати, отримати певні результати та проаналізувати їх. Інколи даються вже готові результати поставленого експерименту (особливо, якщо його проведення є технічно складним та небезпечним), а учасникам ставиться завдання проаналізувати їх та зробити певні висновки. Учням 11 класу пропонуються роботи, близькі за тематикою до вимог Міжнародної біологічної олімпіади відповідного року (якщо оргкомітет формує такі вимоги). До оцінки практичного туру входить оцінка безпосередньо виконаної учасником роботи (якщо є така можливість та необхідність), а також оцінка аналізу отриманих даних. Як правило, учням кожного класу пропонуються чотири практичні роботи.

Приклади всіх завдань можна знайти у відповідному розділі нашого сайту.

купить самокат yedoo

За результатами всіх турів визначаються переможці, яких, відповідно до правил проведення олімпіади, половина з учнів кожного класу. Переможцям видаються дипломи I, II та III ступенів та вручаються подарунки. Від вісьми до десяти переможців олімпіади, які набрали найбільшу кількість балів (залежно від рішення оргкомітету та журі), запрошуються до участі у відбіркових тренуваннях для формування команди на Міжнародну біологічну олімпіаду.
(Україна в МБО)


 


 
 
 
 

Ukrainian biological site Physiology in Ukraine Ukrainian society for neuroscience