Початок сайту
Біоконкурси
Законодавство
Всеукраїнська біологічна олімпіада
ІV етап:
структура ВБО
олімпіада по роках
Україна в Міжнародній біологічній олімпіаді
Біологічні турніри
турніри по роках
Нейроконкурс
посібник з нервової системи
Екологічна олімпіада
по роках
участь у Міжнародному конкурсі екологічних проектів
ЗНО з біології
Бібліотека

Червона книга України
Наша кнопка:
наша кнопка
як розмістити

Питання V Всеукраїнського турніру юних біологів (Херсон, 2006)

1. "Походження еукаріотів" Одні дослідники вважать, що еукаріоти походять від архебактерій, тоді як інші пов'язують їх походження із α-протеобактеріями. Якій з цих точок зору ви віддали б перевагу?

2. "Розпізнавання" Чому розпізнавання обличчя або голосу, які з легкістю здійснює наш мозок, дуже важко реалізуються при створенні комп'ютерних програм, хоча у виконанні математичних обчислень комп'ютери набагато обігнали нас?

3. "Біометрична ідентифікація" Чи є майбутнє у технологій біометричної ідентифікації людини? Якщо є, яким ви його бачите?

4. "Космічна їжа" Екіпажу з 6 людей в дворічну міжпланетну подорож треба взяти 5 тон консервованої їжі. Запропонуйте можливі відносно автономні способи забезпечення продуктами харчування під час тривалих експедицій.

5. "Музика" Музика супроводжує нас завжди, навіть тоді, коли ми ще не народилися. На акустичні та емоційні складові музики реагують багато чисельні ділянки мозку. Доведіть значимість музики для людини та інших організмів.

6. "Ліквідація інфекцій" Протягом всього ХХ ст.. лікарі працювали під гаслом "ліквідації інфекційних захворювань". На жаль, сьогодні стало зрозумілим, що все це ілюзії. Поясніть причини такого розчарування.

7. "Царство Protista" Деякі дослідники виділяють в системі організмів царство Protista, а інші відмовляють цьому таксону в праві на існування. Яка ваша точка зору щодо цього питання?

8. "Морські хижаки" Серед хрящових та кісткових риб у різні геологічні епохи було багато досконалих морських хижаків. З розвитком наземних хребетних амфібії, різні групи рептилій, ссавці та птахи верталися в моря та перетворювалися на успішних конкурентів великих хижих риб. Чому чотириногі змогли потіснити риб "на їх території"?

9. "Розумові здібності" "Оптимісти" вважають, що наші розумові здібності є продуктом виховання, а "песимісти" твердять про їх визначення генами. Поясніть ваше відношення до проблеми формування розумових здібностей.

10. "Кембрійський візит" Уявіть, що в середині кембрійського періоду на Землі побувала інопланетна експедиція. Який прогноз подальшого розвитку тваринного світу могли б дати фахівці цієї експедиції на підставі вивчення біоценозу, відомого нам як фауна сланців Берджес?

11. "Дикі предки і дикі нащадки" Чому потомство здичавілих домашніх тварин не відтворює точно особливості будови і поведінки своїх диких предків?

12. "Різнобарвні дракони" В одному з фантастичних романів описується планета на якій жили дракони різного кольору. Самиці драконів мали золоте або зелене забарвлення, а самці - бронзове, коричневе або синє. Відомо також про народження одного білого самця із нефункціонуючою статевою системою. Крім того, було відмічено, що при спарюванні золотих і бронзових драконів народжуються дракони з усіма можливими варіантами забарвлення. Яким може бути генетичний механізм успадкування забарвлення драконів, якщо припустити, що вони є тваринами, генетичний матеріал яких зосереджено у хромосомах, а стать визначається за допомогою статевих хромосом? Як зміниться рішення цієї задачі, якщо дракони будуть мати інший спосіб визначення статі?

13. "Штучний синтез" У зв'язку із ростом чисельності людей на нашій планеті виникає проблема нестачі білків у раціоні. Чи може бути вирішена у найближчий час ця проблема шляхом штучного синтезу білків?

14. "Антропогенез" Проаналізуйте фактор збільшення розміру групи у приматів в зв'язку з процесом антропогенезу.

15. "Бій з вірусами" Останнім часом все більше поширюються різноманітні вірусні хвороби. Що повинно робити людство щоб знизити ризик катастрофічних пандемій?

16. "Зимове листя" У деяких листопадних порід дерев (наприклад, у дуба звичайного) існують фенологічні форми, в яких відмерле листя восени не відпадає, а зберігається на гілках до весни. Запропонуйте і обґрунтуйте гіпотезу, яка пояснює існування таких форм.

17. "Мікозні проблеми" Мікроскопічні гриби за умови бездіяльності людини здатні заполонити будинки, знищити дроти, архітектурні пам'ятки, бібліотеки. І навіть у самої людини деякі види грибів викликають тяжкі захворювання. Чи можна запобігти небезпечного сусідства?

18. "Розвиток" Програма розвитку організму складається з пов'язаних між собою явищ двох типів - клітинного диференціювання і становлення просторової структури. Проаналізуйте механізми, які визначають просторове розташування частин органів.

19. "Регенерація" І рослини і тварини здатні різною мірою відтворювати втрачені внаслідок пошкодження клітини і органи. Запропонуйте пояснення цього явища.

20. "Ведмеді в Арктиці" Останнім часом спостерігається збільшення інтенсивності таїння льодових масивів у Північному льодовитому океані. У зв'язку з цим різко зменшуються площі придатні для полювання білих ведмедів, які переважно харчуються саме на льодових полях в океані. Чи зможе, на ваш погляд, вижити цей вид в тому випадку, якщо глобальне потепління призведе до практично повного зникнення льодового покриття в арктичних водах? Яким чином повинна зміниться стратегія виживання білих ведмедів для того, щоб вони змогли адаптуватися до таких умов?

Авторський колектив: О.В.Данилова, С.О. Волгін, С.А.Данилов, К.М.Задорожний, Т.А. Компанець, О.В. Костильов, М.М. Муращук, Н.В. Скрипник, Л.В. Ткачова, А.О. Чернінський.


 


 
 
 
 

Ukrainian biological site Physiology in Ukraine Ukrainian society for neuroscience